Modré z nebe vám nesneseme, ale můžeme vás k němu přiblížit. Vidět svět z výšky je návykové a dává pocit svobody. Z lásky a nadšení k letectví vznikla v roce 2003 rodinná firma Blue Sky Service, kde vášeň k létání vznikla u dědečka a pohltila již několik generací.

NAŠE LETECKÁ ZÁKLADNA

Adresa: Letiště Brno-Tuřany 904/1
627 00 Brno

Telefon: +420 777 449 974

 

POBOČKA SLOVENSKO

Adresa: Letiště Trnava – Boleráz
Letisko 263, 919 08 Boleráz

Telefon: +421 944 030 599

Image Alt

Soukromý pilot vrtulníku s licencí PPL(H)

  /  Soukromý pilot vrtulníku s licencí PPL(H)
Blue sky service

Soukromý pilot vrtulníku s licencí PPL(H)

Chcete se stát pilotem vrtulníku? V tomto leteckém kurzu získáte všechny potřebné teoretické znalosti i praktické dovednosti pro ovládání vrtulníku. Po absolvování výcviku u nás na letišti v Brně získáte pilotní průkaz s licencí PPL(H). S tímto oprávněním budete moci jako soukromý pilot pilotovat jednomotorové vrtulníky. 

Můžete létat nejen pro vlastní zábavu, ale také vzít na palubu své blízké. Pokud byste však chtěli letecky přepravovat jiné osoby za úplatu, je nutné obstarat si navíc licenci pro obchodního pilota vrtulníků – CPL(H).

Jako soukromý pilot vrtulníků můžete létat kdykoli přes den za příznivého počasí. Tento průkaz lze v naší letecké škole Blue Sky Service rozšířit o další kvalifikace a získat například oprávnění pro lety v noci nebo možnost létat i s dalšími typy vrtulníků, které máme k dispozici.

Licence PPL(H) platí v členských zemích Evropské agentury pro bezpečnost letectví (EASA), tedy ve 28 zemích Evropské unie a navíc také v Norsku, Švýcarsku, Lichtenštejnsku a na Islandu. Průkaz soukromého pilota je také odrazovým můstkem pro budoucí profesionální piloty vrtulníků.

Obsah leteckého výcviku

Program kurzu zahrnuje celkem 45 letových hodin. Během této doby se naučíte vše potřebné pro ovládání vrtulníku a řešení nestandardních situací. Výcvik můžete absolvovat na jednom z našich dvou výcvikových modelů vrtulníků.

Časový plán

  • Úvodní 3-4 lekce: Seznámení s vrtulníkem Robinson R22 nebo R44, pozemní přípravy, teoretická příprava
  • Další fáze: Praktický výcvik kombinovaný s teorií.
  • Výuka teorie je z větší části formou samostudia a konzultací s instruktorem
  • Přesný časový plán se odvíjí od počasí a uzpůsobuje se také schopnostem a časovým možnostem každého žáka

Teoretická výuka

  • Program teoretické výuky je připravovaný individuálně na míru každého žáka
  • Pro získání pilotní licence je nutné složit teoretickou zkoušku u Úřadu pro civilní letectví

Vstupní požadavky

  • Zdravotní způsobilost 2. třídy
  • Do praktického výcviku může být žák zařazen v kalendářním roce, v němž dosáhne věku 16 let
  • Samostatné lety může provádět až po dosažení věku 16 let
  • Závěrečnou zkoušku dovednosti můžete vykonat po dosažení 17 let