top
Image Alt

Náš tým & flotila

  /  Náš tým & flotila
Náš tým

Seznamte se

Existují dvě věci, bez kterých by naše firma nemohla úspěšně fungovat už více než 20 let. Jsou to samozřejmě naše stroje, které buď vlastníme nebo provozujeme, ale hlavně jsou to lidé, kteří za naším úspěchem stojí. Dovolte nám tedy představit náš tým a naši početnou flotilu.

Michal Veselý

Zakladatel, Výkonný ředitel, Jednatel a Odpovědný vedoucí

Michal stál u zrodu celé firmy a společně se svým otcem Pavlem Veselým starším v roce 2003 celý nápad na založení Blue Sky Service zrealizovali. Do dnes je v centru všeho dění a s lehkou nadsázkou se nebojíme říct, že je pro něj firma takovým třetím potomkem.

Lukáš Veselý

Provozní ředitel, Vrchní letový instruktor na vrtulnících

Zjednodušeně řečeno, Lukáš má na starosti hladký chod celé firmy a bez jeho dohledu by se fungování výcviků, zážitků, a letecké dopravy neobešlo. Zároveň nám občas připadá, že se s kniplem v ruce už narodil. Ve své dlouholeté praxi s létáním (od roku 2008) stihl nalétat téměř 6.000 hodin na vrtulnících a přes 150 hodin na letounech. Mezi jeho vrtulníkové kvalifikace patří jak letový instruktor, tak i letový examinátor.

Pavel Veselý ml.

Vedoucí výcviku, Jednatel

Pavel je stálicí našeho týmu a má na starosti vše, co se týká leteckých výcviků a naší školy. Zároveň je na něm ale na první pohled vidět jeho vášeň pro létání jako takové a na letišti ho v podstatě nepotkáte jinak než v pilotní kombinéze. Jeho dva oblíbené letouny, L-29 Delfín a ZLIN Z526F Trenér, mluví za vše – jeho srdce patří akrobacii.

Pavel Veselý ml.

Vedoucí výcviku, Jednatel

Pavel je stálicí našeho týmu a má na starosti vše, co se týká leteckých výcviků a naší školy. Zároveň je na něm ale na první pohled vidět jeho vášeň pro létání jako takové a na letišti ho v podstatě nepotkáte jinak než v pilotní kombinéze. Jeho dva oblíbené letouny, L-29 Delfín a ZLIN Z526F Trenér, mluví za vše – jeho srdce patří akrobacii.

Martin Veselý

Manažer obchodní letecké dopravy, Obchodní pilot, Letový instruktor

Pro Martina je hlavní zaměřením v Blue Sky Service obchodní letecká doprava, takže pokud se potřebujete dostat rychle z bodu A do bodu B, on je ten pravý! Nadto se ale podílí jako projektový manažer na spoustě dalších různorodých projektech naší firmy. Létání na vrtulnících se věnuje od roku 2012 a od té doby na nich nalétal téměř 1.500 hodin.

Martin Veselý

Manažer obchodní letecké dopravy, Obchodní pilot, Letový instruktor

Pro Martina je hlavní zaměřením v Blue Sky Service obchodní letecká doprava, takže pokud se potřebujete dostat rychle z bodu A do bodu B, on je ten pravý! Nadto se ale podílí jako projektový manažer na spoustě dalších různorodých projektech naší firmy. Létání na vrtulnících se věnuje od roku 2012 a od té doby na nich nalétal téměř 1.500 hodin.

Jakub Jasaň

Provozní ředitel údržby

Jakub je duší naší údržby a zajištěním jejího hladkého chodu se zabývá již dlouhá léta. Kromě toho se ale pro celou firmu věnuje také udržování systému bezpečnosti a provádění interního auditu. Bez Jakuba bychom si ani neškrtli ale ještě v jedné oblasti – stará se nám o IT vybavení a další IT záležitosti, a tak nám kromě strojů ve vzduchu fungují parádně i ty na našich stolech.

Lucie Mazalová

Administrativa, Pozemní personál a Péče o klienty

U nás na letišti platí jednoduché pravidlo: „Když nevíš, zeptej se Lucky!“. Lucka k nám přišla v roce 2016 z letištní ochranky a okamžitě se z ní stala nepostradatelná součást týmu. Stará se o to, aby na zemi běželo všechno tak, jak má a aby naši klienti odcházeli pouze a jedině s úsměvem na rtech (a nutno dodat, že se jí to daří!). Zároveň se v sekci údržby věnuje veškeré administrativě.

Martin Zeman

Vrchní letový instruktor na letounech

Jestli je u nás někdo, kdo pro naše letouny i dýchá, je to právě Martin. Jeho vyprávění o jednotlivých kouscích naší flotily je natolik poutavé, že by přesvědčilo k letu i nejzatvrzelejšího „nelétače“. Když ho pak vidíte, s jakou lehkostí ovládá akrobatické stroje i při těch nejtěžších prvcích, s radostí a důvěrou mu svůj zážitek svěříte. Kromě zážitků se věnuje i výcvikům a žáci naší letecké školy na svého učitele Martina nedají dopustit.

Marek Škvrně

Administrativa, Pozemní personál, Zážitkové lety a Péče o klienty

Markovi vás svěříme do rukou, pokud toužíte po nějakém zážitku od nás a právě on vás provede celou cestou od prvního kontaktu, přes objednání zážitku až po jeho zrealizování a předání pilotovi. A věřte, že s Markem po boku půjde vše naprosto hladce. Kromě toho mu ale chodit po letišti po svých už nestačilo, a tak se rozhodl, že si udělá svůj vlastní pilotní průkaz na vrtulníky. A tak se zanedlouho může stát, že vás už pilotovi nepředá a sveze vás přímo on sám. 

Martin Berka

Obchodní pilot, Instruktor na vrtulnících

Martin se začal věnovat létání v roce 2018. Kariéru pilota zahájil nejprve na letounech, a dále pokračoval s kvalifikací na vrtulníky, kde již stihl nalétat 950 hodin. U nás funguje 2. rokem jako obchodní pilot a letový instruktor na vrtulnících. Cokoli tedy z našich vrtulníkových služeb potřebujete, právě Martin je ten pravý!

Naše flotila

Letouny

L-29 Delfín

L-29 Delfín je dvoumístný celokovový středoplošník s proudovým motorem M 701. Letoun sloužil pro výcvik vojenských pilotů proudových stíhacích letadel. Jde o vojenský proudový cvičný letoun, který se během 60. let stal standardním cvičným proudovým letounem států Varšavské smlouvy a je zároveň prvním proudovým letounem navrženým a vyráběným v Československu. V roce 1961 byl Delfín porovnáván s letouny TS-11 Iskra a Jak-30 a stal se jasným vítězem tohoto klání. Polsko sice dále pokračovalo ve vývoji letounu TS-11 Iskra, ostatní státy Varšavské smlouvy se ale rozhodly právě pro Delfína. Jeho maximální rychlost šplhá až na 820 km/h.

Náš konkrétní letoun L-29 Delfín s imatrikulací OK-AJW byl vyroben v roce 1969 v 34. sérii s označením 3405. Letoun sloužil ve slovenské armádě, která ho poté věnovala do leteckého muzea v Trenčíně, odkud jsme ho získali výměnou za letoun L-200 Morava.

L-39 Albatros

L-39 Albatros je nástupcem prvního československého proudového letounu L-29 Delfín. Dvoumístný dolnoplošník disponuje tandemovým uspořádáním posádky klasické celokovové konstrukce. L-39 Albatros je všestranný letoun určený pro základní, pokračovací i bojový letecký výcvik. Ve verzích, které umožňují instalaci výzbroje L-39 ZO může L-39 použit i jako lehký bitevní letoun, omezeně může působit i proti vzdušným cílům. L-39 ZO je verze se čtyřmi závěsníky pro zbraňové systémy a zesílenou konstrukcí křídla. Díky skvělým letovým vlastnostem a snadné ovladatelnosti je vhodný i pro leteckou akrobacii. Dosahuje maximální rychlosti až závratných 910 km/h.

Přímo náš letoun L-39 Albatros ZO s imatrikulací OK-DDR byl vyroben v roce 1982. Sloužil ve východoněmecké armádě, odkud se přes soukromého majitele dostal v roce 2019 do naší flotily. 

Extra 330LT

Letoun extra 330 LT je dvoumístný akrobatický speciál, který je schopný provést provozní násobky od +10G do -10G. Jednomístná verze letounu byla používána při legendárních závodech Red Bull Air Race. Rychlost otáčení je až 400º/s. Letoun pohání výkonný šestiválcový motor Lycoming s dostupným výkonem až 315 koní. Letoun se dokáže otáčet kolem všech tří os zároveň a nabízí tak naprosto nezapomenutelný zážitek. Maximální rychlost je 407 km/h. Pilot sedí vzadu a cestující na sedadle před ním.

ZLIN Z42

Zlin Z42 je český dvoumístný sportovní a cvičný letoun. Je určen pro základní a pokračovací letecký výcvik, pro nácvik a létání akrobacie, vleky kluzáků, výcvik v přístrojovém a nočním létání. Maximální rychlost je 300 km/h. Pilot a cestující/žák sedí vedle sebe.

ZLIN Z142

Zlin Z142 je dvoumístný akrobatický letoun používaný jak pro sportovní akrobacii, tak i pro letecké výcviky a jedná se o verzi letounu Z42M. Motor M 337 AK je pístový, čtyřdobý, vzduchem chlazený, invertní, řadový šestiválec s maximálním výkonem 210 koní. Motor má plnící kompresor a je způsobilý pro akrobacii a lety na zádech. Maximální rychlost je 333 km/h. Pilot a cestující/žák sedí vedle sebe.

L-200 Morava

Let L-200 Morava je pětimístný československý dvoumotorový letoun s dvojitou svislou ocasní plochou a zatahovacím podvozkem příďového typu. Pro svou oblíbenost a kvalitu je v současnosti využíván zejména pro vyhlídkové lety. Řadové invertní motory Walter Minor 6-III uložené motorových gondolách zavěšených na křídle pohánějí stavitelné kovové, dvoulisté vrtule. Cestovní rychlost je 260 km/h.

ZLIN Z43

Zlin Z43 je čtyřmístný sportovní a turistický letoun. Letoun je poháněn osvědčeným řadovým šestiválcovým motorem Walter M 337 AK přeplňovaným klasickým radiálním kompresorem, jehož vzletový výkon je 210 koní. Zaměření tohoto letounu jej předurčuje pro létání vyhlídkových letů a cestování. Cestovní rychlost je 200 km/h. Maximální dolet je 1000 km. 

ZLIN Z526 Trenér

Zlin Z526 je český víceúčelový sportovní letoun. Původně byl koncipován jako dvousedadlový, později byla v Moravanu Otrokovice vyráběna také jednosedadlová akrobatická verze. Naše společnost vlastní dvoumístnou verzi Z-526F, ve které sedí při zážitkových letech cestující vpředu a pilot vzadu. Maximální rychlost verze Z-526F je 305 km/h. Celkem bylo vyrobeno více než 1400 letounů Z-526 několika verzí.

Cessna 172

Cessna 172 je čtyřmístný výcvikový a turistický letoun. Cessna 172 je nejrozšířenější letadlo na světě a spolu s Cessnou 150/152 je to i standardní výcvikové letadlo privátních pilotů. Cessna 172 je charakteristická dlouhou životností a oblíbeností a je zároveň nejúspěšnějším letadlem v historii. Cessna dodala první sériový model v roce 1956 a do roku 2015 společnost a její partneři vyrobili více než 44 000 kusů. Letoun zůstává ve výrobě dodnes. Cestovní rychlost je 180 km/h.

Cirrus SR22

Cirrus SR22 navazuje svou koncepcí na letoun Cirrus SR20. Oproti němu má větší křídla, větší kapacitu nádrží a silnější 310koňový motor. Certifikován byl v roce 2000 a prvním zákazníkům dodáván od roku 2001. Od roku 2002 je Cirrus SR22 každoročně v kategorii všeobecného letectví nejprodávanějším letounem. Cirrus SR22 je standardně vybaven záchranným padákovým systémem. Cestovní rychlost je 300 km/h. 

Cessna 350 Corvalis

Letoun Cessna 350 Corvalis dříve znám též pod názvem Columbia 350 je jednomotorový čtyřmístný dolnoplošník s pevným hlavním a příďovým podvozkem. Pohonnou jednotku tvoří vzduchem chlazený šestiválec Teledyne Continental s výkonem 310 HP a stavitelná vyhřívaná trojlistá vrtule McCauley. Ovládání letadla sidestickem je podobné, jakým se řídí i velká dopravní letadla typu Airbus. Cestovní rychlost je 300 km/h.

EV 97 Eurostar

Letoun EV 97 EUROSTAR model 2000 verze R je provozován v kategorii ultralehkých letounů a jeho maximální vzletová hmotnost je 450kg. Je určený zejména pro rekreační a turistické létání, s omezením na neakrobatický provoz. EV-97 je jednomotorový celokovový dolnoplošník poloskořepinové konstrukce se dvěma sedadly vedle sebe. Letoun je vybaven pevným tříkolým podvozkem s řiditelným příďovým kolem. Pohonnou jednotku tvoří čtyřválcový čtyřtaktní motor ROTAX 912 UL S2 s maximálním výkonem 100hp. Maximální trvalý výkon motoru je 95 hp. Vrtule je kompozitová, za letu stavitelná, třílistá Kašpar KA1. Maximální konstrukční cestovní rychlost dosahuje 190 km/h a maximální rychlost při vysunutých vztlakových klapkách pak 125 km/h.

Naše flotila

Vrtulníky

Robinson R22

Robinson R22 je jednomotorový, dvoumístný lehký vrtulník s dvoulistým hlavním rotorem a dvoulistým vyrovnávacím rotorem. Vrtulník je běžně dodáván s ližinovým podvozkem, ale námořní verze mohou disponovat také plováky. Duchovním otcem vrtulníku je Frank Robinson. Vrtulník Robinson R22 se záhy stal nejoblíbenějším vrtulníkem na světě a je dodnes v mnoha dalších verzích a modifikacích využíván v leteckých školách pro výcvik pilotů, pro letecké práce na souši i na moři po celém světě. Cestovní rychlost je 130 km/h.

Robinson R44

Robinson R44 je jednomotorový lehký vrtulník s dvoulistým hlavním rotorem, dvoulistým vyrovnávacím rotorem a ližinovým podvozkem. Vrtulník Robinson R44 je lehký čtyřmístný vrtulník, využívaný po celém světě k přepravě osob i materiálu, pro vyhlídkové lety, letecké práce a aerotaxi. Díky své relativně nízké pořizovací ceně se stal Robinson R44 brzy od svého uvedení na trh bestsellerem na trhu vrtulníků. K dnešnímu dni bylo vyrobeno přes 10 000 kusů. Cestovní rychlost je 180 km/h.

Bell 206 Jet Ranger

Vrtulník Bell 206 je lehký víceúčelový užitkový vrtulník. Byl vyráběn v mnoha verzích již od roku 1966 americkou společností Bell Helicopter Textron. Výroba tohoto typu byla ukončena v roce 2008. Vrtulník má nosný dvoulistý rotor a hydraulický systém pro řízení letu. Je poháněn turbínovým motorem ALLISON Model 250-C20B s výkonem 420 koní. Nabízí velmi komfortní svezení pro cestující a krásný výhled. Cestovní rychlost je 180 km/h. V naší konfiguraci má vrtulník 5 míst k sezení včetně jednoho místa pro pilota.

Bell 427

Bell 427 je lehký dvoumotorový víceúčelový vrtulník, který byl vyráběný společnostmi Bell Helicopter Textron a Samsung Aerospace Industries. Jeho vývoj byl založen na modelu Bell 407. Bell 427 používá, stejně jako Bell 407, čtyřlistý nosný rotor na rozdíl od Bellu 206, který má pouze dvoulistý. Největším rozdílem mezi 427 a 407 je motorová konfigurace. Bell 427 má, narozdíl od 407, dva turbohřídelové motory Pratt & Whitney Canada PW207D. V České republice byl vrtulník mimo jiné využíván i v letecké záchranné službě. V naší konfiguraci má vrtulník celkem 7 míst k sezení včetně jednoho až dvou míst pro pilota/piloty. Cestovní rychlost je 220 km/h.